Z dumą informujemy, że w dniu 20 maja 2025r. w Krakowie została podpisana umowa pomiędzy PKP PLK S.A., a konsorcjum DOHWA Polska Sp. z o.o. Sp. k. i DOHWA Engineering co., ltd. w obecności Dyrektora Regionu Południowego CRI PKP PLK S.A. Pana Mateusza Wanata oraz Prezesa DOHWA Polska Pana Shina Nyeon-ho.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej umożliwiającej budowę nowej podstacji trakcyjnej Marszowice usytuowanej w km proj. 18,300 LK nr 622 Podłęże – Tymbark wraz z linią zasilającą 110 kV, urządzeniami sterowania i zasilania trakcyjnego, instalacją fotowoltaiczną oraz inną niezbędną infrastrukturą związaną z prawidłowym funkcjonowaniem przedmiotowego obiektu. Zamówienie obejmuje również opracowanie dokumentacji projektowej umożliwiającej budowę nowej kabiny sekcyjnej Surówki wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą usytuowanej w km proj. 10,000 LK nr 622.
Naszym zadaniem jest opracowanie dokumentacji projektowej – od koncepcji programowo-przestrzennej przez projekty budowlane, pozyskanie decyzji administracyjnych, przygotowanie materiałów przetargowych, aż po sprawowaniu nadzoru autorskiego dla budowy nowych podstacji trakcyjnych.
Projekt ten jest ważnym ogniwem dla kluczowych inwestycji Regionu Południowego w ramach przedsięwzięcia „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz etap – II”, która ma na celu stworzenie szybkiego i nowoczesnego połączenia kolejowego między Krakowem a Nowym Sączem i Zakopanem.
Termin realizacji umowy przewidywany jest na II kwartał 2030 roku.
DOHWA Polska z pełnym zaangażowaniem od razu przystąpiła do realizacji projektu. Jesteśmy gotowi, by stawić czoła wyzwaniom i w pełni wykorzystać nasze kompetencje na rzecz nowoczesnej infrastruktury kolejowej.
„Zmniejszamy dystanse i łączymy kultury. Wspólnie projektujemy przyszłość!”