Construction of the railway line on the Katowice – State Border – Ostrava Section
DOHWA Polska is carrying out design work for the consortium of DOHWA Engineering Co., Ltd. and KOREA NATIONAL RAILWAY as part of the project titled “Construction of the Railway Line on the Katowice – State Border – Ostrava Section,” commissioned by Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.
The work involves the preparation of multidisciplinary design documentation and obtaining administrative decisions for the following sections: Katowice Piotrowice – Mikołów – Orzesze junction – Palowice – Żory junction – Mszana KDP – Mszana junction – state border, as well as the Wodzisław Śląski – Jastrzębie Zdrój section.


To date, we have delivered the following documents:
- Development of the Program and Spatial Concept and the Functional and Utility Program.
- Preparation of materials required to obtain the Environmental Decision.
- Development of the Environmental Impact Assessment (KIP) and preparation and submission of the application for the Environmental Decision.
- Preparation of materials for the contracting authority to conduct a public procurement procedure for the execution of detailed designs and/or construction works.
Key project challenges:
- Establishing a high-speed connection between Katowice and Ostrava, linking the Polish and Czech high-speed rail networks.
- Integrating Jastrzębie-Zdrój into the railway network—Poland's largest city currently without rail connections.
- Minimizing the project's impact on the natural environment.
- Freeing up existing capacity on the regional railway network.
Rozwiązanie Krok po kroku
Studium wykonalności i analiza tras
Na początku projektu przeprowadziliśmy dokładne badania terenu oraz analizę różnych wariantów trasy.
Pozyskanie pozwoleń
Zajęliśmy się przygotowaniem pełnej dokumentacji środowiskowej i formalnej.
Projekt techniczny i inżynieryjny
Dohwa opracowała szczegółowy projekt techniczny drogi szybkiego ruchu.
Realizacja i nadzór nad budową
Budowa drogi przebiegała etapami, obejmując roboty ziemne i budowę mostów.
Zastosowanie zrównoważonego rozwoju
W trakcie realizacji projektu zadbaliśmy o minimalizowanie wpływu budowy na środowisko.
Testy i uruchomienie drogi
Po zakończeniu prac budowlanych przeprowadziliśmy testy techniczne nowo wybudowanej drogi.