Przebudowa stacji Gdańsk Główny
Przebudowa stacji Gdańsk Główny była realizowana w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Uzupełniające prace inwestycyjne na stacji Gdańsk Główny.”
Inwestorem przedsięwzięcia były PKP Polskie Linie Kolejowe.


Przebudowa infrastruktury pasażerskiej
- Przebudowa peronów nr 1 i 2 wraz z remontem wiat na peronach.
- Budowa nowych schodów stałych, ruchomych oraz wind do przejść pod torami oraz remont przejść pod torami w km 0,000 i 0,100 od granicy z Miastem przy peronie 1 do granicy opracowania.
- Rozbiórka tunelu towarowo-bagażowego w km -0,046 linii 202 wraz z budynkami wind i zadaszeń.
- Montaż elementów informacji dla podróżnych oraz małej architektury.
Przebudowa układu torowego i obiektów inżynierskich
- Regulacja położenia torów głównych nr 1, 2, 3, 4 przy nowych krawędziach peronowych wraz z fazowaniem robót.
- Przebudowa płyt nośnych dla torów 1, 2, 3, i 4 nad przejściami pod torami w km 0,000 i 0,100 oraz płyt podtorowych dla peronów nr 1 i 2.
- Remont ściany oporowej km 0,070 – 0,100 linii 202.
Przebudowa infrastruktury technicznej
- Przebudowa sieci sanitarnej.
- Przebudowa sieci elektroenergetycznej.
- Przebudowa sieci telekomunikacyjnej.
- Przebudowa sieci trakcyjnej.
Wyzwanie jakie postawił przed nami projekt:
- Zwiększenie maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, bez zakłócania bieżących operacji przewozowych.
- Modernizacja infrastruktury torowej, elektryfikacji i systemów sterowania ruchem, zgodnie z nowoczesnymi normami.
- Zapewnienie odpowiedniej przepustowości dla pociągów towarowych i pasażerskich, bez opóźnień.
- Zachowanie harmonogramu i minimalizowanie wpływu na środowisko oraz lokalne społeczności.
Rozwiązanie Krok po kroku
Ocena stanu istniejącej infrastruktury
Rozpoczęliśmy od dokładnej analizy stanu torowisk, infrastruktury energetycznej.
Projektowanie nowoczesnych rozwiązań
Na podstawie zebranych danych nasz zespół inżynierów zaprojektował infrastrukturę torową.
Modernizacja infrastruktury torowej
Prace modernizacyjne obejmowały wymianę nawierzchni torowej, ułożenie nowych podkładów i szyn oraz wzmocnienie podłoża torowisk.
Elektryfikacja i systemy sterowania ruchem
Modernizacja obejmowała również pełną wymianę sieci trakcyjnej.
Prace nad infrastrukturą towarzyszącą
W ramach projektu przeprowadzono także modernizację peronów na kluczowych stacjach.
Testy i uruchomienie nowej infrastruktury
Po zakończeniu modernizacji przeprowadziliśmy szereg testów sprawdzających bezpieczeństwo i wydajność nowo zainstalowanych systemów.
Galeria projektu
Poniżej przedstawiamy zdjęcia z kluczowych etapów realizacji projektu