Prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warka - Radom (LOT C, D, E)

Przedmiotem zamówienia PKP Polskie Linie Kolejowe było opracowanie dokumentacji projektowej dla wykonania robót budowlanych związanych z modernizacją (budową, przebudową i rozbudową) linii kolejowej nr 8 Warszawa Okęcie – Radom na odcinku Warka – Radom od km 65+857 do km 100+850 linii kolejowej nr 8.

Celem i efektem modernizacji jest przede wszystkim zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h (w ruchu pasażerskim) oraz 120 km/h (w ruchu towarowym), spełnienie wymagań określonych w przepisach dotyczących interoperacyjności, poprawa jakości usług transportowych, poprawa bezpieczeństwa oraz zwiększenie przepustowości linii, umożliwienie zatrzymywania pociągów na torach dodatkowych bez konieczności zajmowania torów szlakowych.

Realizacja zadania była możliwa dzięki ogromnemu doświadczeniu i zaangażowaniu zespołu projektowego wspieranych przez zaawansowane oprogramowanie.

PO Kruszyna
PO Wola Bierwiecka
Ocena stanu istniejącej infrastruktury

Pracę rozpoczęliśmy od dokładnej inwentaryzacji stanu istniejącego, analizy stanu torowisk, infrastruktury towarzyszącej, w tym infrastruktury energetycznej.

Modernizacja infrastruktury torowej

Prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 8 obejmowały kompletną wymianę nawierzchni torowej, wraz ze wzmocnieniem podłoża (wgłębnym i powierzchniowym) oraz ułożenie nowych podkładów i szyn.

Prace nad infrastrukturą towarzyszącą

W ramach projektu zostały wybudowane nowe oraz zmodernizowane istniejące przystanki osobowe/stacje wraz z pełną infrastrukturą towarzyszącą. Dostosowano je dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Elektryfikacja i systemy sterowania ruchem

Modernizacja linii kolejowej obejmowała pełną wymianę sieci trakcyjnej wraz z sterowaniem i zasilaniem z nowych lub przebudowanych podstacji trakcyjnych.

Wyzwanie jakie postawił przed nami projekt

Rozwiązanie Krok po kroku

Projekt „OptiEnergy” zakończył się pełnym sukcesem. Zakład „Energetix” zwiększył efektywność energetyczną o 30%, a koszty operacyjne związane z zużyciem energii spadły o 25%. Dodatkowo, nowa infrastruktura spełnia wszystkie normy środowiskowe, co pozwala firmie działać zgodnie z zaostrzonymi przepisami i długoterminowo minimalizować wpływ na środowisko.
Analiza wstępna i studium wykonalności

Szczegółowa ocena infrastruktury energetycznej i obszarów modernizacji.

Projekt koncepcyjny

Przygotowanie rozwiązań technologicznych oraz plan optymalizacji zużycia energii.

Pozyskiwanie pozwoleń i formalności

Przygotowanie dokumentacji technicznej oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń.

Realizacja i nadzór nad budową

Wdrożenie modernizacji etapowo, minimalizując przestoje produkcyjne zakładu.

Testy i uruchomienie

Przeprowadzenie testów systemów i pełne wdrożenie nowych technologii.

Szkolenie personelu

Przeszkolenie pracowników z obsługi systemów zarządzania energią.

Galeria projektu

Projekt „OptiEnergy” w Zakładach Metalurgicznych „Energetix” to doskonały przykład na to, jak nowoczesne technologie mogą przekształcić przestarzałą infrastrukturę w zaawansowane i efektywne energetycznie rozwiązanie. Poniżej przedstawiamy galerię zdjęć z kolejnych etapów realizacji: